شناسنامهی کتاب
عنوان: راهنمایی برای استارتاپهای کوچک
نویسنده: کریس گیلبیو
مترجم: دکتر علی عظیمی
موضوع: کارآفرینی (کسب و کار نوپا)
سال انتشار: ۲۰۱۲
تعداد صفحات: ۲۵۴ صفحه
ناشر: انتشارات فرا
پیام کتاب:
کارآفرینان، عشق و علاقهی خود را به سود و درآمد تبدیل میکنند.
معرفی
مراحـل ایجـاد یـک کســب وکـار، امروزه بسیار سریعتر و ارزانتر از همیشه شده است. رسیدن از ایده به راهاندازی، کمتر از یک ماه زمان میخواهد و به کمتر از ۱۰۰ دلار سرمایه اولیه نیاز دارد؛ کافی است از هر کدام از افرادی که ماجرای کسب و کارشان را در این کتاب میخوانید، بپرسید.
کسب و کار هم مانند مسافرت است، اگر با پول کم شروع کنی، معمولاً بیشتر انجام میشود. وقتی با پول کم شروع میکنی، مجبور میشوی خلاقیت به خرج دهی، تصمیمهای فیالبداهه بگیری و به واقعیتها نزدیک بمانی.
وقتی نتوانی با پول خود راه حل بخری، مجبور میشوی خودت را کامل بسازی و ناگهان میبینی بخش اول موفقیت را به دست آوردهای، و این خود بسیار با ارزش است. همهی اینها را با خواندن این کتاب می توانید یاد بگیرید؛
این کتاب سرشار است از راهنماییهای کاربردی برای خلق درآمد برای خود؛
این کتاب، فراتر از یک راهنمای «چگونه انجام دادن» است؛ این یک راهنمای «چگونه دیگران توانستند انجام دهند» است که هر فردی را تشویق میکند تا به راهاندازی یک کسب وکار فکر کند؛
فرازهایی از کتاب
- در این کتاب ماجرای افرادی را خواهید خواند که راه تحقق رویاهاشان را پیدا کردهاند و میدانند چگونه از طریق چیزهایی که عمیقا برایشان مهم است بهخوبی کسب درآمد کنند.
- اگر برای کسی یک ماهی بگیرید، میتوانید به او بفروشید؛ اما اگر به او ماهیگیری یاد دهید، یک فرصت عالی برای کسبوکار را از بین بردهاید!
- معمولا کسبوکارهای کوچکی موفق میشوند که بهدنبال یک علاقهمندی و سرگرمی شخصی شکل گرفته باشند.
- کسبوکار کوچکی که بر پایه آزادی شغلی برای بنیان گذارش و ایجاد ارزش برای مشتریانش بنا شده باشد، میتواند شکوفا شود و رشد کند.
- برای موفقیت در راه اندازی یک کسبوکار، بهتر است بادقت به تمامی مهارتهایی که در خود سراغ دارید و میدانید که میتوانند بهکار دیگران نیز بیایند، و مخصوصا به ترکیبی از آن مهارت ها با هم، فکر کنید.
- آنچه عاشقش هستید و آنچه دیگران حاضرند بابتش پول بدهند را پیدا کنید؛ تا بتوانید یک کسبوکار پیروز بسازید.
- بیشتر ما دوست داریم خرید کنیم، اما دوست نداریم چیزی را به ما بفروشند. بازاریابی سنتی مبتنی بر فروختن به مشتری است، اما بازاریابی نوین مبتنی بر دعوت از مشتری برای خرید کردن است.
- برای اینکه از بیشازحد پیچیدهشدن کارها جلوگیری کنید، کسبوکارتان را با یک بیانیه ماموریت ۱۴۰ کاراکتری توضیح دهید.
- برنامهها فقط یک نیت خوب هستند، مگر اینکه بتوانند خیلی سریع به کار و تلاش تبدیل شوند.